Nowa prezentacja oferty produktowej
Jednym z celów OKNOPLAST było stworzenie platformy, która w sposób przystępny zaprezentuje bogatą ofertę produktową. Serwis miał być intuicyjnym narzędziem wspierającym proces zakupowy.
Nowoczesna strona internetowa wspierająca międzynarodowy rozwój.
Zobacz onlineZAKRES DZIAŁAŃ
OKNOPLAST to lider w produkcji okien oraz drzwi zewnętrznych PCV, rolet i bram garażowych, działający w 21 krajach w Europie i Ameryce Północnej.
Klient zgłosił się do nas z potrzebą stworzenia nowego serwisu korporacyjnego, który wesprze jego obecność online na rynkach międzynarodowych. W momencie rozpoczęcia współpracy OKNOPLAST korzystał z rozbudowanych i niestabilnych serwisów www, które nie odpowiadały odświeżonemu wizerunkowi firmy oraz utrudniały realizację działań marketingowych.
Przed rozpoczęciem współpracy otrzymaliśmy koncepcję serwisu oraz gotowe projekty UX/UI, które wymagały adaptacji oraz wdrożenia wraz z nowym systemem CMS. Zadanie było o tyle wymagające, że projektowi nie podołały 2 poprzednie agencje realizujące ten projekt.
Jednym z celów OKNOPLAST było stworzenie platformy, która w sposób przystępny zaprezentuje bogatą ofertę produktową. Serwis miał być intuicyjnym narzędziem wspierającym proces zakupowy.
Użytkownicy mogą łatwo zestawiać modele okien, porównując ich wygląd oraz kluczowe cechy. Zaawansowane parametry zostały przedstawione w przystępnej formie, umożliwiając lepsze zrozumienie oferty.
Interaktywna mapa umożliwia użytkownikom szybkie odnalezienie najbliższych punktów handlowych oraz umawianie spotkań w wybranych lokalizacjach.
Opracowaliśmy narzędzie, które znacząco ułatwia użytkownikom planowanie własnych projektów. Baza inspiracji zawiera galerie z naniesionymi produktami Oknoplast. Użytkownicy mogą teraz zobaczyć konkretne okna i drzwi w gotowych aranżacjach, zapisać wybrane produkty do schowka i bezpośrednio wysłać zapytanie do salonu.
Funkcjonalność zbudowaliśmy na osobnych Custom Post Types (CPT), aby ułatwić administratorom organizację i zarządzanie treścią. W efekcie klienci mogą szybko przeszukiwać inspiracje, porady oraz szczegółowe opisy produktów, a także korzystać z praktycznych wskazówek dotyczących wyboru odpowiednich rozwiązań.
Użytkownicy mogą tworzyć własne zestawy dzięki funkcji zapisywania do ulubionych, która pozwala na dodawanie produktów, oklein i akcesoriów. Klienci mają też możliwość wygenerowania dokumentu PDF z zapisanymi elementami i przesłania go do wybranego partnera handlowego. Efekt? Uproszczenie procesu sprzedaży.
Ułatwiliśmy uruchamianie i utrzymanie wersji regionalnych, które zarządzane są z jednego repozytorium kodu. W efekcie uzyskaliśmy możliwość dostosowywania oferty do różnych rynków, łatwiejszy proces tłumaczenia treści oraz redukcję kosztów związaną z zarządzaniem wersjami językowymi.
Wdrożyliśmy serwis, który łączy prostotę utrzymania z możliwością przyszłej rozbudowy. Dzięki odpowiedniej konfiguracji CMS WordPress, każdy obszar strony można łatwo edytować i rozbudowywać. Zarządzanie treścią jest intuicyjne i nie wymaga zaangażowania zespołu developerskiego, co znacząco ułatwia codzienną pracę.
Strona www została perfekcyjnie zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania. Zadbaliśmy o bardzo szybkie ładowanie serwisu, a treści istotne dla SEO, takie jak struktura nagłówków, breadcrumps czy meta opisy są edytowalne z poziomu panelu CMS. W trakcie migracji zapewniliśmy widoczność już zaindeksowanych odsłon i uzyskanych wyników.
Skala projektu w liczbach
odsłon serwisu
godzin roboczych pracy zespołu projektowego
personalizowanych bloków edytora Guttenberg
Kluczowy, z perspektywy naszej organizacji, projekt obarczony był wieloma niewiadomymi, wynikającymi z jego innowacyjnych rozwiązań. Po wspólnej analizie największych ryzyk projektowych i dookreśleniu MVP, serwis udało się zrealizować w zabójczym tempie 6 miesięcy. W trakcie pracy IVN wykazało się ogromną elastycznością w procesach i profesjonalizmem w zarządzaniu projektem. Równie skutecznie przeprowadziła nasz zespół przez najtrudniejsze jego etapy. Począwszy od wsparcia UX & UI, poprzez optymalizacje rozwiązań funkcjonalnych serwisu, aż przez skuteczny i szybki development – każdy z elementów był realizowany na najwyższym poziomie.
Jonasz Wiercioch
Kierownik Działu Kreacji Marketingowej
Umów się na bezpłatną konsultację
i zobaczymy, jak możemy Ci pomóc.