Uwolnij swój potencjał.

Realizacje
Realizacje

Subaru Polska: jak zbudowaliśmy silną społeczność w social media

Działania marketingowe dla oficjalnego importera samochodów marki Subaru na polskim rynku.

ZAKRES DZIAŁAŃ

  • Strategia komunikacji
  • Obsługa social media
  • Tworzenie kreacji i contentu
  • Budowanie aktywnej społeczności
  • Moderacja profili
  • Kampanie sezonowe i promocyjne
  • Współpraca z influencerami

 

Na początku naszej współpracy z Subaru Polska jednym z kluczowych celów było przekształcenie sposobu postrzegania marki. Przejście od wizerunku kojarzonego głównie z rajdową adrenaliną, do takiego, który będzie symbolizował świadome bezpieczeństwo na drodze, stanowiło ambitne wyzwanie. Proces ten wymagał staranności i precyzji, by zmienić dotychczasową tożsamość marki jednocześnie podkreślając jej stałe wartości.

Główne cele i wyzwania projektowe

  • Zmiana wizerunku marki w social media.
  • Zwiększenie liczby zapisów na jazdę próbną.
  • Zbudowanie pozytywnego wizerunku marki i lojalnej społeczności.
  • Wzrost interakcji i zaangażowania użytkowników w social media.
  • Promocja nowych modeli, ofert i kampanii sezonowych.
  • Wzbudzanie zainteresowania potencjalnych klientów.

Od czego zaczęliśmy?

Analiza, czyli zrozumienie środowiska marki Subaru

Kiedy w 2014 roku rozpoczynaliśmy naszą przygodę z obsługą social media dla Subaru Polska, pierwszym krokiem było dogłębne zbadanie ówczesnej sytuacji komunikacyjnej marki. Przygotowaliśmy strategię marketingową online, opartą na gruntownej analizie rynku i konkurencji. Zidentyfikowaliśmy grupy odbiorców i określiliśmy kluczowe fundamenty działań marki w sieci.

Budowa profilu Subaru Polska na Facebooku praktycznie od zera

Wprowadziliśmy nową jakość komunikacji, zgodną ze strategią i potrzebami klienta. Udało nam się zaangażować dotychczasowych fanów marki oraz pozyskać nowych. W efekcie zwiększyliśmy widoczność marki i wzmocniliśmy relacje z odbiorcami.

Nowy wizerunek marki w social media

Przekształciliśmy wizerunek marki, zmieniając jej dynamikę sportową na identyfikację z bezpiecznymi SUV-ami – idealnymi dla rodzin i spełniającymi oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Działania, które zwiększyły zaangażowanie odbiorców

W ramach strategii angażowania społeczności, zainicjowaliśmy akcję #mojeSubaru, która opiera się na User Generated Content (UGC). Taka forma zaangażowania pozwala fanom wyrazić swoją pasję i jednocześnie buduje silną społeczność online. Dzięki temu marka zyskuje aktywne wsparcie, które zwiększa jej zasięgi i wyświetlenia w social media.

Influencer marketing

Współpraca z Piotrem Żyłą i Maciejem Kotem

Koordynowaliśmy współpracę ze skoczkami Piotrem Żyłą i Maciejem Kotem. Nasza rola nie ograniczała się jedynie do organizacji – aktywnie wspieraliśmy ich w procesie tworzenia treści oraz omawialiśmy szczegóły publikacji, by zapewnić maksymalny efekt i spójność z wartościami marki.

Konkursy i akcje specjalne dla fanów Subaru Polska

Stworzyliśmy zaangażowaną społeczność online poprzez regularne publikacje, odpowiedzi na komentarze i pytania użytkowników oraz organizacje akcji specjalnych i konkursów. 

Wzrost popularności marki

Zwiększyliśmy zasięg Subaru Polska w social media, co pozwala na efektywne dotarcie do nowych odbiorców i umacnianie pozycji marki na rynku. Dzięki wartościowym treściom i autentycznemu podejściu, zbudowaliśmy lojalną i aktywną społeczność.

“IVN to niezastąpiony i sprawdzony partner w budowaniu naszej marki.”

Dbają o nasze social media, kampanie płatne i wspierają strony www. Kreatywność, profesjonalizm oraz efektywność działań sprawiły, że z pełnym przekonaniem polecamy ich usługi.”

Paweł Latała

Dyrektor Marketingu

SUBARU Import Polska

Zaangażowana społeczność na lata

Zdobyliśmy znacząco więcej pasjonatów motoryzacji do śledzenia treści Subaru Polska w social media.

25 razy

Więcej obserwujących

664%

Wzrostu odwiedzin na Facebooku

10 lat

Współpracy

300%

Większe zasięgi w 2023 na FB

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie

Umów się na bezpłatną konsultację
i zobaczymy, jak możemy Ci pomóc.